Badania przestrzeni kosmicznej to bardzo dobry przykład współpracy nauki z biznesem. Sukcesy, które odnoszą polscy naukowcy, uczestniczący w dwóch dużych projektach kosmicznych, wspólnie z naukowcami szwajcarskimi nie byłyby możliwe, gdyby nie dostawcy technologii, urządzeń badawczych. Nowe misje kosmiczne i projekty badawcze realizowane są nie tylko dzięki dotacjom i grantom naukowym, ale przede wszystkim dzięki innowacjom, opracowywanym i wdrażanym do produkcji w przedsiębiorstwach, które rozwijają technologie kosmiczne. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele kosmicznych technologii używamy dziś na co dzień. Technologia GPS to najlepszy przykład zaadoptowania do codziennego i powszechnego użytku rozwiązań, które opracowane zostały pierwotnie dla potrzeb badań przestrzeni okołoziemskiej. Średnio aż 50 razy w ciągu dnia mamy kontakt z technologią, która pierwotnie powstała z myślą o badaniach kosmicznych.
Prof. Marek Banaszkiewicz – Polska Agencja Kosmiczna